"İstanbul-Gebze-İzmir Otoyol Projesi'nin Maliyeti 13 Milyar TL'yi Geçiyor'
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul-İzmir Otoyolu Projesi'nin, maliyetinin 11 milyar TL'yi bulduğuna dikkati çekti.
Yıldırım "Sadece inşaat maliyeti 6 milyar dolar. Diğer girdileri de buna eklediğinizde 7,5 milyar doları buluyor. Türk parasına çevirdiğinde 13 milyar TL'yi geçiyor. Bu rakam 53 tane küçük ülkenin milli gelirinden büyük bir rakam." dedi.
Bakan Binali Yıldırım, yapımı devam eden dünyanın en büyük ikinci altyapı projesi olan İstanbul-Gebze-İzmir Otoyolu'nda incelemelerde bulundu.
Sabiha Gökçen Havaalanı'ndan helikopterle geldiği Bursa Orhangazi ilçesi Samanlı Tüneli'ndeki çalışmaları yakından inceleyen Bakan Binali Yıldırım, otoyolun en yakın zamanda bitirilmesini hedeflediklerini söyledi. Yaklaşık 300 kişinin 150 araç ile aralıksız çalışmaları sürdürdüğü otoyol tünel çalışmaların yerinde inceleyen Yıldırım, ardından yetkililerden bilgi aldı.
"53 ÜLKENİN MİLLİ GELİRİNE BEDEN PROJE"
Basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Bakan Binali Yıldırım, otoyolun maliyetinin sorulması üzerine, şu cevabı verdi: "Projenin toplam maliyeti aşağı yukarı 11 milyar TL civarında. Sadece inşaat maliyeti 6 milyar dolar. Diğer girdileri de buna eklediğinizde 7,5 milyar doları buluyor. Türk parasına çevirdiğinde 13 milyar TL'yi geçiyor. 53 tane küçük ülkenin milli gelirinden büyük bir proje. Yani dünyadaki 53 ülkenin bir yıllık milli gelirinin üzerinde bir proje. Bu proje 10 tane 100 bin nüfuslu şehre bedel."
Maliyetten ziyade süreyi önemsediklerini anlatan Yıldırım, "Süre bizim için çok önemli. 2015 içinde birinci etabın hizmete girmesi çok önemli. Bunun için arkadaşlar sağ olsun canla başla çalışıyorlar." şeklinde konuştu.
TEKER DÖNSÜN YOL OLSUN NOKTASINDAN BURALARA
Yolların ülkenin büyüklüğü ve azametinin göstergesi olduğunun altını çizen Yıldırım, şöyle devam etti: "Yani böyle yolları yapabiliyorsanız o zaman büyük ülkesiniz. Türkiye 'teker dönsün yol olsun' noktasından bu noktalara geldi."
Türkiye'de eskiden merkeplerin geçtiği yerlerden yol yapıldığını anlatan Yıldırım, "Eskiden yol yapmanın en belirgin yolu bir merkep yola salınır ve merkep nereden giderse yolu oradan yaparlarmış. Ayrıca sırtına çuval koyup altını delerek yol izini belli ederlermiş." şeklinde konuştu.
Eskiden tabiata mahkum olunduğuna değinen Bakan Yıldırım, sözlerini şöyle devam ettirdi: "Dağla karşılaşınca dağa bakıyor, yola bakıyor, yol yapan dağa bakıyor, dağ ona bakıyor, yolunu değiştirip gidiyor. Şimdi dağ bize bakıyor, biz dağa bakıyoruz ve diyoruz ki fazla bakma biz deler geçeriz."
"DÜNYANIN EN BÜYÜK ALTYAPI PROJESİ"
Projenin dünyada en büyük ikinci proje olduğunun altını çizen Yıldırım, şunları kaydetti: "Bu proje bu küresel mali krizin en yoğun yaşandığı dönemde, tek proje bazında, bu kadar büyük hacimli bir proje dünyada bir veya iki tane. Avrupa'da ise en büyük proje. Dünyanın en büyük ikinci altyapı projesi. Ayrıca bu proje kapsamında yapılacak olan köprü toplam boy itibari ile 4 bin 200 metre ile dünyada üçüncü büyük köprü."
Projenin şu ana kadar yap işlet projesi olarak Türkiye'de gerçekleştirilen en büyük kamu özel ortaklığı projesini olduğunun altını çizen Bakan Binali Yıldırım, "Bu projenin toplam yapım süresi 22 yıl 4 ay, Şu anda başladı. Yapılacak işletilecek ve bize devredilecek. İhale edilecek, en fazla parayı kim verirse ona vereceğiz. Onlar verirse onlara, vermezse bir başka babayiğit gelip alacak, işletmeye devam edecek, yolu kapacak halimiz yok." şeklinde konuştu.
Türk müteahhitlerinin dünya'da Türkiye'nin yüzünü ağartan işler yaptıklarını anlatan Bakan Yıldırım, "Ülkemizin bayrağını dalgalandırıyorlar. Şu anda parasal güçleri müteahhitlerimizin proje olarak 25 katrilyonu aşmış durumda. Toplam 225 ülke içinde Türkiye toplam altyapı projeleri bakımından Çin'den sonra ikinci sırada geliyor." şeklinde bilgi verdi.
Bakanlık olarak yapılan yap işlet devret projelerinin toplam hacminin 20 milyar doları aştığının altını çizen Bakan Binali Yıldırım, Türk müteahhitlerinin artık işlerden tercih yapar duruma geldiklerini sözlerini ekledi.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.