Kısa mesafelere gitmeyen taksileri ''akıllı taksimetre'' engelleyecek

Kısa mesafelere gitmeyen taksileri ''akıllı taksimetre'' engelleyecek

İstanbul'da, kısa mesafede yolcu taşımak istemeyen taksicileri yeni nesil taksimetreler engelleyecek. Taksicileri tek merkezden kontrol edebilecek ve denetleyebilecek sistem, önümüzdeki günlerde hayata geçecek. Taksinet Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Bi

 İstanbul Valiliği tarafından 2012 yılının son 2 ayında yapılan taksi denetimlerinde, kısa mesafe için yolcu almayan 365 taksiye toplam 26 bin 280 TL, yasak yere park eden bin 684 taksiye 121 bin 248 TL para cezası uygulandığını açıklanmıştı. Taksinet AŞ. tarafından Türkiye’ye getirilen ve geliştirilen yeni nesil taksimetreler ile kısa mesafe, güvenlik gibi problemleri çözülmüş olacak. Taksiciler çağrı merkezi ile müşteriye yönlendirilecek ve kontrol edilecek. Taksici boş sefer yapmadan çağrı merkezinden gelen yönlendirme ile yolcuyu alacak ve istediği yere götürecek. Taksilerin denetimi merkezden yapılacak. Uygulamaya aykırı davranan taksiciler anında fark edilecek ve cezalandırılacak.

Yeni nesil taksimetrelerde sistem şöyle işleyecek: Akıllı taksimetreler taksilere yerleştirilecek. Müşteri, çağrı merkezini arayarak ya da mesaj atarak taksi isteyecek. Çağrı merkezi, müşteriye en yakın taksiyi yönlendirecek ve plakasını da mesaj olarak gönderecek. Yolcu, sürücünün kimliğini, taksinin plakasını, taksi ücretini ve yol bilgilerini arka koltuktaki ekrandan duyabilecek ve görebilecek. Yolculuğun bitmesiyle sistem otomatik fiş kesecek. Ödeme nakit, kredi kartı, cep telefonu ve internet üzerinden olabilecek. Ayrıca, müşteri takside herhangi bir şey unutması durumunda da çağrı merkezi aracılığıyla geri alabilecek. İçinde güvenlik kamerası da yerleştirilecek taksilerde hırsızlık, güvenlik ve yol bilgileri konusunda sıkıntı yaşanmayacak. 

'AKILLI TAKSİMETRE İLE TAKSİLERİN BOŞ GEZMESİNİ ENGELLEYECEĞİZ'

Sitem hakkında bilgi veren Taksinet Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Birtan Pabuçcu, “Cihazımız yeni nesil akıllı taksimetre. Araç içi donanım olarak adlandırılıyor. Bu masa üstü örnekte gördüğünüz gibi taksici çağrı merkezi veya ayrı çalışmak istediği zaman şifresini girerek taksisini aktif hale getiriyor. Çağrı merkezi bunu görür, takip eder ve iş yönlendirmelerini de bu şekilde yapar. Bu şekilde en yakın taksi müşteriye yönlendirilmiş olunur. Dolayısı ile hem zaman kaybı olmaz hem de boş sefer olmaz. Bu şekilde trafikte boş gezen taksileri kaldırmış oluyoruz. Sürücü çağrıyı aldıktan sonra kısa mesafeye gitmeme gibi bir lüksü yok. Taksi, yapacakları sözleşme gereği gitme zorunda olacak. Aksi durumda yaptırımlarla karşılaşacak.” şeklinde konuştu.

Taksicilerin bu sistemle daha çok kazanacağını söyleyen Pabuçcu, “Bildiğiniz gibi, taksimetre ne kadar yazarsa taksici o kadar kazanıyor. Fakat bu sisteme üye olan taksiler, taksimetre dışında yolcu ekranındaki reklamlardan gelen gelirlerden de pay alabilecek. Ayrıca, önereceğimiz tamirhanede az fiyat ile hizmet vereceğiz. Bu hizmetler onlar için ayrı bir kazanç olacak. Bu imkanlardan yararlanan taksici kısa mesafeyi de sorun yapmayacak. Taksici, çağrılara iş emri olarak gidecek. Eğer bizim sistemimizden faydalanmak istiyorsa o da bunlara uyacaktır.” dedi

Ayrıca, bu sistemle taksiyi sigortasız sürücü kullanamayacak. Taksimetreyi açmak isteyen sürücü kendisine verilen şifre ile sisteme giriş yapmak zorunda. Bu şekilde, sigortasız sürücülerin de önüne geçilmiş olunacak.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.