Marmaray'ın açılış tarihi belli oldu

Marmaray'ın açılış tarihi belli oldu

Asrın projesi olarak gösterilen Marmaray'da sona yaklaşılıyor. Kaba inşaatın bittiği proje 29 Ekim'de hizmete giriyor.

 Asrın projesi olarak gösterilen Marmaray'da sona gelindi. İlk kez Sultan Abdülmecit tarafından düşünülen projenin 29 Ekim tarihinde hizmete girmesi hedefleniyor. Boğaz'ın iki yakasını birbirine bağlayacak proje ile Halkalı ile Gebze arasında modern ve yüksek kapasiteli bir banliyo demiryolu sistemi kurulacak.


İstasyonlar göz kırpıyor


 Projede kaba inşaat sona ererken, istasyonlar da belirmeye başladı. Yürüyen merdivenler yerlerine monte edilirken, istasyonların fayansları yapılıyor. İki kıtayı birleştiren raylar da tamamen takıldı. Vagonların raylar üzerinde gitmesine bir engel kalmadığı ifade edildi.



Gebze Halkalı arası 105 dakika olacak

 İstanbul Boğazı'nın her iki yakasındaki demiryolu hatları, İstanbul Boğazı'nın altından geçecek olan bir demiryolu tünel bağlantısı ile birbirine bağladı. Hat, Kazlıçeşme'de yeraltına girecek; yeni yeraltı istasyonları olan Yenikapı ve Sirkeci boyunca ilerleyecek, İstanbul Boğazı'nın altından geçecek ve diğer bir yeni yeraltı istasyonu olan Üsküdar'a bağlanacak ve Söğütlüçeşme'de tekrar yüzeye çıkacak. Proje ile Gebze - Halkalı arası 105 dakika, Bostancı - Bakırköy arası 37 dakika, Üsküdar - Sirkeci arası ise 4 dakikada geçilebilecek.


Dünyanın en derin batırma tüp tüneli


Projenin en merak edilen ve ilgi çeken noktası ise Boğaz'ın altında inşa edilen batırma tüp tüneli. Yapımı için yaklaşık 1 milyon metreküp kum, çakıl ve kaya çıkartılan 1.4 km uzunluğundaki tünel, 11 parçadan oluşuyor. Deniz tabanına açılan hendeğe dikkatle yerleştirilen parçalar, 60 metre derinlikte birleşiyor. Proje bu özelliği ile de dünyanın en derin batırma tüp tüneli ünvanına da sahip.
İyileştirilmiş ve yeni demiryolu sisteminin tamamı, yaklaşık 76 kilometre uzunluğunda olacak. Proje, ana yapılar ile sistemler, batırma tüp tünel, delme tüneller, aç-kapa tüneller, hemzemin yapılar, 3 yeni yeraltı istasyonu, 36 yerüstü istasyonu, bakım tesisleri, yerüstüne inşa edilecek olan yeni bir üçüncü hat, mevcut hatların iyileştirilmesi, tamamen yeni elektrikli ve mekanik sistemler, temin edilecek olan modern demiryolu araçlarını kapsayacak olan 4 bölümden oluşuyor.



Tüneller depreme, yangına ve gaza karşı korumalı 

 Proje, sözleşme gereği 7,5 büyüklüğündeki bir depreme dayanıklı olarak dizayn ediliyor. 200 metrede bir acil çıkışlar dikkat çekiyor.


Batırma tüplerinin başladığı noktanın eksi 42 metre olduğunu ifade eden İş Güvenlik Koordinasyon Müdürü Murat Çoban, “İlk olarak batırma tüplerinin imalatı Tuzla'da yapıldı. Kuru havuzlarda imal edildi. Bir tanesi 135 metre ve 18 bin ton. Daha sonra Büyükada'da sızdırmalık testi yapıldı. Yüzdürme gemileri ile geldi. 11 parçadan oluşuyor. Son 2 parçası değişik boyutlarda” dedi.


Yüzeylerde yangın koruma kaplaması olduğunu belirten Çoban, “Bileşen parçaların zarar görmemesi için yapılan kaplama. Üsküdar İstasyonu ve Sirkeci'de kapama kapakları var. Herhangi bir depremde, sızıntıda kapaklar kapatılıyor ve istasyonlara deniz suyunun taşmasına engel oluyor. Yangın bariyerleri, duman bariyerleri var. Tren geldiği zaman o noktayı kapatıyor ve zehirli gazın istasyona ulaşmaması sağlıyor” diye konuştu.


'Dünyanın her yerinde ilgi görüyor'


 Dünya üzerinden her yerden ilgi gördüklerini hatırlatan Çoban, “Valilikler, üniversiteler, konsolosluklar, diğer hükümetlerin yatırımı için görev alan kişiler geliyor. İki kıta şu an birleşti. Tünelin tamamen açma işlemi bitti. Kaba inşaat işleri bitti. İnce işler devam ediyor. 29 Ekim'de hizmete açılması hedefleniyor. Ray hatları döşendi” şeklinde konuştu.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.