‘Mükemmelist’ elemanlar yetişecek
Mükemmeliyet Merkezi Lansman toplantısı, bugün İstanbul İl Özel İdaresi’nde gerçekleşti.
Mükemmeliyet Merkezi; yerel yönetimlerde hizmet verimliliği etkinliğini artırmak için arge ve inovasyon faaliyetleri yürütmeyi amaç edinen uzmanlık merkezi. İstanbul İl Özel İdaresi bünyesinde kurulan Mükemmeliyet Merkezi, kurumlarda personele yönelik ‘Mükemmelist’ eğitimleri verecek.
Projenin genel amacı, İstanbul’daki tüm yerel yönetim kurumlarında bilgi ve teknolojiyi etkin bir araç olarak kullanarak kamu hizmetinin kalitesini arttırmak, yüksek katma değer meydana getirip bölgenin küresel rekabet edebilirlik düzeyine katkı sağlamak olacak.
Eğitimler 2 aşamalı
Mükemmeliyet Merkezi Eğitimleri 2 aşamadan oluşuyor. 1.aşamada Kişisel Gelişim, İK yönetimi, Proje Döngüsü Eğitimi, Office Programları Eğitimi, Yöneticilik ve Liderlik, Takım Olma ve Yönetme eğitimleri görülürken, 2. aşamada ise Araştırma Yapma Teknikleri, Yerel Hizmetlerin Sunumunda Alternatif Yöntemler, Yönetimlerde Karar Organları, Modern Yönetim Kavramları, Yerel Yönetim Hukuku, Yerel Yönetimlerin Mali Yapılanması, Dünya Mirası olarak İstanbul, Küresel Kentler Bakımından İstanbul, AB Ülkelerinde Temel Yerel Yönetim Modelleri, Etki Değerlendirme, İstatiksel Veri Hazırlama, Stratejik Planlama, Kamuda Ar-Ge ve İnovasyon, Kamu Mali Yönetimi ve Hukuku ile Finans ve Bütçeleme konuları görülecek.
Mükemmeliyet Merkezi ile E-learning eğitimi ile 150 kişinin kapasitesi güçlendirilecek ve bu alanda 10 kişilik yerel yönetimler Ar-Ge uzmanı yetiştirilecek.
Ayrıca bölgede bulunan yerel kurum ve kuruluşların yenilik üretme kapasitesini güçlendirmek, kamu kurum ve kuruluşlarının hizmetlerinde bilgi ve teknoloji kullanımını yaygınlaştırmak üzere eğitim, sağlık, sosyal hizmet ve çevre alanlarında Ar-Ge ve inovasyon çalışmaları yapmak ve projeler hazırlamak, üniversiteler, araştırma enstitüleri ve yerel yönetimler tarafından yapılmış olan Ar-Ge ve inovasyon alanındaki iyi uygulamaların paylaşımı amaçlanıyor.
4 iştirakçi ile ortaklaşa yürütülecek
İstanbul Kalkınma Ajansı’nın (İSTKA) kar amacı gütmeyen kuruluşlara yönelik bilgi odaklı ekonomik kalkınma mali destek programı kapsamında yürütülen proje, İstanbul Üniversitesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İl Müdürlüğü ile ortaklaşa gerçekleştirilecek.
Proje ekibinde, Bütçe ve Planlama Daire Başkanı Proje Yetkilisi Tülay Taşçı, Proje Koordinatörü Feridun Akkaya, Proje Koordinatör Yardımcısı Ramazan Burçakbaş, Proje Koordinatör Yardımcısı Nesrin Başpınar, Dış İlişkiler Sorumlusu Alperen Öztürk, Organizasyon Sorumlusu Cemil Kurdoğlu, E-Learning Eğitim Uzmanı Çağdaş Keklik, Ar-Ge Uzmanı Atacan Baycan ve Proje Asistanı olarak Canan Karabacak yer aldı.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.