Sarıgül'ün Twitter Yatırımı

Sarıgül'ün Twitter Yatırımı

Mustafa Sarıgül, sosyal medyayı etkin kullanmaya karar verdi. 300 bin dolarlık bütçeyi Twitter'a ayıran Sarıgül, Ocak ayından itibaren her gün TT olacak.

      Gezi Parkı direnişinin ardından, politikacılar Twitter 'ı keşfetti. AK Parti'nin sosyal medya için 6 bin kişiyi görevlendirdiği iddialarından sonra, Mustafa Sarıgül de Twitter 'da TT (trend topic) olmak için düğmeye bastı. CHP'den İstanbul Büyükşehir Belediye başkan adayı olmasına kesin gözüyle bakılan Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül'ün seçim kampanyasıyla ilgili Twitter 'la anlaştığı öğrenildi. Ocak ayında başlayacak Twitter reklamları için "Sarıgül Team" adlı ekibin görevlendirileceği belirtildi.

Herkes yapabilir
     İddialara göre, Mustafa Sarıgül 2014 Ocak'tan sonra her gün Twitter 'da "trend topic" listesinde yer alacak. Bunun için Twitter 'a günlük 13 bin dolar ödeneceği belirtilirken, Sarıgül'ün sadece Twitter 'a ayırdığı bütçenin 300 bin doları bulacağı kaydedildi. Sarıgül'ün Twitter 'la reklam anlaşması yapmasıyla ilgili Taraf 'ın sorularını yanıtlayan, Twitter 'ın Türkiye partrneri GenArt Medya şirketinin yönetcilerinden İlter Avcı; "Bize reklam vermek isteyen herkes başvurur. Bir satın alma yapmak isterlerse de, ücretini ödeyerek yapabilirler" dedi. Sarıgül'ün kampanya içeriğiyle ilgili bilgi veremeyeceğini söyleyen Avcı, politikacıların yapacağı reklamların da, tıpkı ticari reklamlar gibi "promoted" ya da "sponsorlu" olarak görüneceğini belirtti. Politikacıların, Twitter 'da yapacağı propaganda amaçlı reklamların Seçim Kanunu'na uygun olması gerektiğini söyleyen Avcı, "Yerel seçimlerde politikacıların yapacağı reklam satın almalarını biz değil, kendi ekipleri yönetecek" diye konuştu. Avcı, Türkiye'nin Twitter için çok önemli bir pazar olduğunu sözlerine ekledi.

Twitter Türkiye'de ilk sırada
     EMARKETER'IN yayınladığı Twitter'ın ülkelere göre yaygınlık yüzdesi önemli bir detayı gün yüzüne çıkarıyor. Twitter'ın internet kullanıcıları arasında en popüler olduğu ülke Türkiye. Twitter 'ın internet kullanıcıları arasındaki yaygınlık yüzdesi Türkiye'de yüzde 31.1. Buna göre, 36 milyon 455 bin internet kullancısının, 11 milyon 337 bini Twitter kullanıcısı. Türkiye'yi bütün dünyada Japonya, Hollanda ve Venezüella izliyor.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.