Altın Çilek sonları oldu!

E-ticaret pazarına hızlı giren Vimjo'yu altın çilek batırdı.

 Yüksek adetlerde altın çilek kapsülü stoklayan site, ürünleri satamayınca zora girdi. 40'a yakın alacaklı firma milyonlarca dolarlık borç için Vimjo'ya haciz davası açtı


E-ticaret pazarına 2010'da hızlı bir giriş yapan Vimjo'nun ömrü kısa sürdü. Marka sağlık ve bakım ürünleri üzerine kurduğu e-ticaret sitesinde stok yönetimini sağlayamayınca faaliyetini durdurma aşamasına geldi.

KONTROLSÜZ BÜYÜDÜ

Özellikle Başbakan'ın "Sağlığımı altın çileğe borçluyum" sözleriyle kamuoyunun tanıdığı, arkasından da satış rekorları kıran altın çileği tablet olarak pazarlayan firma, ürünün merdivenaltı üretimlerinden dolayı yaşanan ölümler nedeniyle yasaklanması sonrası elindeki stoku eritemedi ve finansal krize girdi. Halka ilişkiler ajanslarından iş yaptığı firmalara ve tedarikçilere kadar piyasaya milyon dolarlarca borçlanan firma, 40'a yakın şirketin haciz davasıyla boğuşuyor.

Site şu anda tüketicilere tedarik sağlayamazken internet siteleri üzerinden tüketicilerin şikâyetleri binleri buldu. Şirket yetkililerinin telefonlarına ise ulaşılamıyor. Vimjo'nun eski yöneticileri ise şirketin bu duruma düşmesinde 'altın çilek'in yanı sıra kontrolsüz harcamaların etkili olduğunu ifade etti. Birçok sanatçıyı reklamlarında oynatan ve milyonlarca dolar ödeme yapan şirket, özellikle reklam bütçesinde fazla açıldı. Bunun yanı sıra teknik altyapı ve dağıtım sistemleri de doğru kurgulanmadı.

HEDEFİ KOZMETİK AVM AÇMAKTI

Aydınlı Küçükoğlu ailesinin kurduğu Vimjo'nun başında Murat Küçükoğlu bulunuyordu. Kardeşleri Mehmet ve Mesut ile birlikte operasyonu yürüten Küçükoğlu, işe İstanbul'da tuttuğu küçük bir dükkanda e-ticaret yöntemiyle zayıflama ürünleri satarak başladı. Girişimci, Küçükoğlu Gıda firmasıyla Avrupa'nın yanı sıra çeşitli ülkelerden ithal ettiği kişisel bakım ürünlerini Türkiye'de pazarlamaya başladı. "Büyük aşk" anlamına gelen Vimjo markasıyla çıkış yapan Küçükoğlu, nüfusu 50 binin üzerinde olan yerleşim merkezlerine kişisel bakım ürünlerinin satıldığı alışveriş merkezleri açmayı planlıyordu.

EN BÜYÜK E-TİCARET YATIRIMIYDI

Vimjo'nun üye sayısı 130 bini, pazarladığı ürün çeşidi ise 25 bini bulmuştu. İlk satış mağazasını Ümraniye'de açan Vimjo, İstanbul'da 3, yurt genelinde de 17 mağaza açmayı hedefliyordu. Genel Müdür Ahmet Hakan Özgür, hedeflerinin, sektörü yıllık 500 milyon dolarlık ciroya ulaştırmak olduğunu söylemiş, Vimjo'nun, tüketiciye kişisel bakım ihtiyaçlarını tek bir noktadan ve avantajlı fiyatlarla sunmanın ayrıcalığını yaşattığını belirtmişti. Özgür, kişisel bakım sektörüne Türkiye'deki en büyük e-ticaret yatırımını yaptıklarını vurgulamıştı.

Metin Can/Pınar Çelik/Sabah
İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri