Alışveriş merkezlerine ilişkin her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ekim ayında ciro endeksi, Kurban Bayramı'nın da etkisiyle eylül ayına göre yüzde 14, 2011 yılı ekim ayına göre ise yüzde 8,8'lik artış göstererek 149 puanla 2012'nin 10 ayının en yüksek değerine ulaştı.
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından oluşturulan AVM Endeksi'nin ekim ayı sonuçları açıklandı.
Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, Kurban Bayramı'nın da etkisiyle eylül ayına göre yüzde 14, 2011 yılı ekim ayına göre ise yüzde 8,8'lik artış göstererek 149 puana yükseldi.
İstanbul ve Anadolu ciro endeksleri hem 2012 eylül ayına göre hem de 2011 ekim ayına göre önemli artış gösterdi. İstanbul ciro endeksi, geçtiğimiz eylül ayına göre yüzde 10, 2011 yılı ekim ayına göre ise yüzde 3,6'lık artarak 143 puana ulaştı.
Anadolu ciro endeksi ise geçtiğimiz eylül ayına göre yüzde 17,6, 2011 yılı ekim ayına göre yüzde 14,1'lik artış ile 154 puan oldu.
Hem geçen eylül ayına göre hem de 2011 ekim ayına göre tüm kategorilerin cirolarında yükseliş gözlendi. 2011 ekim ayına göre 2012 ekim ayında giyim ve aksesuar cirolarında yüzde 11, teknoloji market ve elektrikli eşyalar cirolarında yüzde 10, ayakkabı-çanta cirolarında yüzde 8, AVM'lerdeki yiyecek-içecek alanlarının cirolarında yüzde 7 ve hipermarket, süpermarket ve şarküteri cirolarında yüzde 3 artış yaşandı. Son olarak AVM içerisindeki diğer mağazaların cirolarında da yüzde 7'lik bir artış oldu.
Ziyaret sayısı endeksinde geçen eylül ayına göre endeks değerinde yüzde 5,3'lük artış gerçekleşti. İstanbul'da ziyaret endeksi eylül ayına göre 1 puan düşerken, Anadolu'da ise 10 puanlık artış yaşandı. Ziyaret sayısına ait 2012 ekim ayı endeks değeri 100 puan olurken, İstanbul'da 87 puan, Anadolu ise 116 puan olarak gerçekleşti.
AVM Endeksi ekim ayı sonuçlarını değerlendiren Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği Başkanı Hakan Kodal, şunları kaydetti:
"Hem mevsimin hem de Kurban Bayramı'nın etkisiyle AVM'lerde satışların artmasını çok normal karşılıyoruz. Özellikle Anadolu'da AVM ziyaret sayılarının yükselişte olması AVM'lerin Anadolu insanımızın hayatında ne kadar önemli bir yer ettiğinin göstergesi. Bu ziyaretlerin satışla sonuçlanması ayrıca sevindirici."