Beşiktaş Kulübü, taraftar grubuyla anılan ve logolu ürünleriyle sektör haline gelen Çarşı markasını ‘Siyah Beyaz Çarşı’ ve ‘Kara Kartal Çarşı’ olarak tescil ettirdi.
Beşiktaş Kulübü, isim hakkı Boyner ailesinde olduğu için yıllardır Kartal Yuvaları’nda satamadığı
Çarşı adını, ‘Siyah Beyaz Çarşı’ ve ‘Kara Kartal Çarşı’ olarak tescil ettirdi. Logo tescilini de yaptıran
kulüp ilk ürünleri, 30 Eylül’de açacağı Beşiktaş’taki sekiz katlı Yuva’da satmaya başlayacak. Taraftar grubunun adıyla anılan Çarşı markalı ürünleri satan dükkânlar ise ‘korsan’ oldukları gerekçesiyle hukuk yoluyla kapattırılacak.
KİRASI 20 BİN LİRA
Beşiktaş Kartal Yuvaları’ndan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Metin Albayrak, yeni açılacak
Kartal Yuvası’nın ‘prestij’ mağaza olacağını belirterek, günlük hayatta kullanılmak üzere yeni bir
koleksiyon hazırladıklarını söyledi. Sekiz katlı binaya aylık 20 bin lira kira ödeyeceklerini anlatan Albayrak, “Gönüllü bir tasarım ekibi kurduk. Mağazanın açılışıyla birlikte yeni koleksiyonun da tanıtımını yapacağız. Burada hem kadın hem de erkekler için tişörtler, kapitone montlar,
yelekler, spor pantolonlar ve çok çeşitli triko giysiler bulunacak” dedi. Adını Beşiktaş taraftar grubundan alan Çarşı logolu ürünlerin de artık Yuva’da satılacağını ifadeeden Albayrak, taraftarı da
dışarıda satılan ve artık ‘korsan’ haline gelen bu ürünleri almamaları konusunda uyardı.
Beşiktaş’ın borçlarını ödemek için büyük mücadele verdiklerini belirten Albayrak, şöyle devam etti: “Beşiktaşlı işadamlarından yardım eden de etmeyen de oldu. Biz sine-i millete yani taraftarımıza döndük. Bugüne kadar 130 bin Feda tişörtü sattık. Galatasaray maçının olduğu gün sadece
stadın altında bulunan Yuva’nın bir günlük cirosu 252 bin lira oldu.” Feda projesinde yeni ürünlerin geleceğini anlatan Albayrak, önümüzdeki dönemde açıklayacakları yeni bir projeleri daha olduğunu da sözlerine ekledi.
‘Sportif Ürünler AŞ’yi halka arz edeceğiz’
Avrupa’daki taraftar için Düsseldorf merkezli ‘BJK Shop Europe’u kurduklarını anlatan Albayrak, forma sponsoru aracılığıyla Latin Amerika ve Asya’da da forma satacaklarını söyledi. Yapılan anlaşmalarla bazı department store’larda (bölümlü mağazalar) da yer alacaklarını dile getiren Albayrak, hedeflerinin BJK Futbol şirketinden sonra 2015’te Sportif Ürünler’i de halka arz etmek olduğunu kaydetti. Konya, Gaziantep, Kayseri ve Samsun’da mağaza açacaklarına vurgu yapan Albayrak, şunları söyledi: “Anadolu kentlerindeki taraftar oranını belirlemek için bir araştırma yaptık. Çok ilginç, en çok taraftarımız yüzde 23 ile Hatay’da çıktı. Bunu Mersin, Zonguldak, Çanakkale ve Antalya
takip ediyor. Bu kentlerde mutlaka Yuva açacağız.”