1,9 milyar TL’lik Türkiye dondurma pazarında yatırımlar ve yeni projelerle büyüyen dünya dondurma lideri, bu yıl çocuk portföyünde yaptığı 1,8 milyon TL’lik yatırımla sorumlu pazarlamayı işinin odağına yerleştirdi.
1990 yılında pazara girişinden bu yana pazarın büyümesine en büyük katkıyı sağlayan Algida, kişi başı dondurma tüketiminin 0,3 litreden 4,1 litreye çıkarak 22 yılda 14 kat artmasına öncülük etti. “Türkiye’nin dondurmacısı” unvanını hak ettiğini kanıtlayan Algida, “Mutluluğu 4 mevsim paylaş” anlayışının karşılığını bu yıl %77’ye yükselen pazar liderliğiyle alırken, Türkiye’de tüketilen dondurmaların %38’ini oluşturan çocuk ürünleriyle ilgili bir beslenme projesine imza attı.
Son 4 yıldır pazarın son derece istikrarlı bir büyümeye imza attığını belirten Unilever Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin, Türkiye dondurma pazarına ilişkin verileri paylaştı. Seçkin, “Türkiye, 213 milyon litrelik ve yaklaşık 1,9 milyar TL ciroluk bir pazar. Bu büyüklük Türkiye’yi dünya dondurma pazarında ilk 20 ülke arasına yerleştiriyor. Ciroya göre 14, litreye göre ise 18’inci sırada yer alıyoruz. Ancak net olan bir diğer gerçek de dünya sıralamasında kişi başı tüketimde dünyada 29’uncu sırada olduğumuz. Bu alanda önemli bir büyüme potansiyeline sahibiz, pazardaki büyüme potansiyeline inanıyoruz ve bu potansiyeli Algida’nın açığa çıkarabileceğini düşünüyoruz. Dondurma pazarındaki bu potansiyelin doğal bir sonucu olarak ikinci fabrikamızın temelini geçen yıl Konya’da atmıştık. Bu yıl içinde hizmete açacağız” diye konuştu.