Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (EPDK), İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) iştiraki olan İstanbul Gaz Dağıtım Sanayii ve Ticaret A.Ş (İGDAŞ) hakkında başlattığı soruşturma bu hafta gündemin ilk sıralarında yer aldı.
EPDK, mevzuata aykırı olarak İGDAŞ’ın 35 günlük yasal sınırı aşan faturalandırma yaptığı gerekçesiyle bu faturaların iptalini isterken, İGDAŞ “salgın nedeniyle sayaç okuma işlemlerinin geciktiğini” belirtti.
Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, İGDAŞ’ın faturalandırmada süre aşımı yaptığını ilk gündeme getiren kişilerden biri olduğunu belirterek “Ancak biz iptal değil taksitlendirme yoluyla ödeme kolaylığı yapılmasını talep etmiştik, fatura iptali başka sorunlar ve karmaşa yaratabilir” dedi.
Geç faturalandırmanın sadece İstanbul’da olmadığını, diğer illerden de vatandaşların aynı şikayetleri ilettiğini aktaran Ağaoğlu başka büyük kentlerden de 35 günlük yasal sınırı aşan faturalandırma yaptığına dair şikayetler aldıklarını belirtti. Ancak EPDK’dan bu şirketlere dönük bir soruşturma yapıldığına dair bir açıklama gelmedi. EPDK kaynakları önceki gün yaptıkları bir açıklamada diğer illerde de fatura usulsüzlükleri olup olmadığına dair araştırma yaptıklarını ifade etmişlerdi. İGDAŞ tarafından dün yapılan açıklamada ise faturaların yeniden düzenlenmesi için çalışmaların yapıldığı bildirildi.