Teknik Elemanlar Derneği İstanbul İl Başkanlığı (TEKDER) tarafından düzenlenen teknik gezi kapsamında 30 mühendis ve mimar, Haliç Metro Geçiş Köprüsü inşaatını gezerek inşaat işlerinde kullanılan teknoloji ve imalat tekniklerini görme fırsatı yakaladı.
Dünyada uygulanan ileri teknoloji “eğik askılı cable stayed” teknolojisinin uygulandığı köprüde ana taşıyıcı iki pilona köprü tabliyeleri çelik kablolarla asılıyor. Köprüde kullanılan kazıkların Portekiz’de imal edildiği belirtildi. Karada Unkapanı viyadüğü kazıklarının çakılacağı bölgede arkeolojik buluntular nedeniyle yer darlığından dolayı kuyu temel metodu kullanılarak, elle kazı tekniğiyle cidarları segment beton elemanlarla kaplandığı belirtildi. Kazı esnasında ortaya çıkan Ceneviz Duvarı’nın ve bulunan kalıntıların koruma altına alındığı bilgisi verildi.
Metroyu Marmaray’la buluşturacağı belirtilen projenin hızlı trenle entegrasyonu anlatılan gezide İstanbul ulaşımına katkılarına değinildi. İstanbul’daki raylı sistemlerin omurgasını ulaştıracak köprü konumu ve mimarisi ile çok konuşuldu. Bazı inşaat mühendisleri, deniz üzerinde yapılacak bir istasyonu mühendislik hesapları açısından sakıncalı buluyor. Köprü üzerinde frenleme yapmak zorunda kalacak taşıtın taşıyıcı elemanlar üzerinde stres oluşturarak malzeme yorulmalarına sebebiyet vereceği öngörülüyor. Ayrıca, köprü üzerindeki bir istasyonda inecek yolcunun Unkapanı ve Azapkapı tarafına ulaşabilmeleri için uzun mesafe yürümek zorunda kalacakları belirtiliyor.
TEKDER İstanbul İl Başkanlığı, proje hakkında yapılan değerlendirmelerin daha kapsamlı düşünülmesi gerektiğine dikkat çekti.