Küçükçekmece İnönü Ortaokulu öğrencileri, trafikte rögar kapaklarının fark edilmesi ve trafikte kazaların önüne geçmek amacıyla rögar kapaklarını sarıya boyadı. Öğrenci merkezli çalışmalar sonucu ortaya çıkan Kapaklar Renklensin Sürücüler Fark Etsin projesi kapsamında sürücüler, artık rögar kapaklarını fark etmeden geçemeyecek.
Rögar Kapaklarının boyanarak sürücüleri uyardıklarını belirten Kapaklar Renklensin Sürücüler Fark Etsin projesinin danışman öğretmeni Yusuf Sabaz, Kendimde sürücüyüm kanalizasyon kapaklarının bazen yüksek, bazen alçak olması araçların bunu fark etmeden üzerinden geçmesi hem araçlar için zararlı hem de kendimiz için zararlı. Ayrıca ani manevralar da yapılıyor ve bu da ciddi kaza tehlikesi oluşturuyor. Bu Benim Eserim Projesi kapsamında bunu düşündük. Öğrencilerimizin fikriydi. Bizde bununla ilgili bir beyin fırtınası yaptık geliştirdik. Ve biz bu rögar kapaklarını renklendirirsek bu kapakların fark edinilebilirliğini arttırabilir miyiz? Bunu artırırsak sürücüler hızlarını daha önceden yavaşlatırlar, daha güvenli manevra yapma şansları olur. Bunu düşünerek rögar kapaklarını boyuyoruz dedi.
Proje fikrinin kendilerinden çıktığını belirten öğrenciler, Kanalizasyonların alçak ve yüksek olması sürücüler ani manevra yaptıklarında kaza yapma ihtimalini arttırıyor. Bu nedenle biz öğretmenimizin yardımıyla kanalizasyonları boyadık. Bu da sürücülerin kanalizasyonları daha önceden görmesine yol açtı diye konuştu.
Daha sonra sürücüleri durduran öğrenciler, Kapaklar Renklensin Sürücüler Fark Etsin anketinde yer alan soruları yönelterek sürücülerin görüşlerini aldı. Rögar kapaklarının boyanmış halinin dikkatini çektiğini söyleyen sürücü Mustafa Deri, Bu şekilde kapaklar, daha mantıklı ve daha iyi olmuş. İnsanların daha kolay tümsekleri ve çukurları fark etmesine çok büyük yardımcı olur. Çok güzel bir çalışma her yerde uygulanması gerekiyor şeklinde konuştu.
Öte yandan İnönü Ortaokulu bu projeyle Milli Eğitim Bakanlığı tarafından her yıl düzenlenen Bu Benim Eserim isimli proje yarışmasına da başvuru yapacak.