Kulaklarınızı Reklamlara Tıkayın

TÜDER kurucusu ve Onursal Başkanı Engin Başaran Gazetemize Reklam ve Tüketici hakkında çarpıcı açıklamalarda bulundu

 Gönüllülük esasına bağlı ve sponsorsuz bir dernek olan TÜDER Türkiye’de bir çok temsilciliğiyle ve başarılarıyla örnek bir kuruluş. Tüketicinin bilinçlenmesi ve bilinçlendirilmesi konusunda ciddi çalışmaları olan TÜDER, tüketicilerin haklarını aramasına da öncülük ediyor. TÜDER Onursal Başkanı Engin Başaran tüketiciler bilinçlenmesi için en çok merak edilen konular hakkında açıklamalarda bulundu


TÜRKİYE’DE TÜKETİCİNİN YANILTILMADIĞI ALAN YOK
      Engin Başaran: ‘’Mal ve hizmet sunumlarında, özel veya resmi hangi kademe olursa olsun ciddi bir tüketici bilgisizliği söz konusu,  bu boşluktan herkes yararlanıyor ve ‘’Reklam’’ bunların temelini oluşturuyor. Reklam yapılırken, o reklamda tüketiciye bilgi verilir, bilgi verirken de ürün tanıtılır dolayısıyla doğru bilgi verilmesi çok önemlidir. Tüketici o ürüne güven duyarsa o ürünü satın alır, tüketici bir kere kandırılabilir ama bu tüketilen şeylerin çokluğuna bakılırsa sürekli bir kandırmaca döngüsü söz konusu. Örneğin televizyonlarda bir firma temizlik ürününün her türlü lekeyi çıkardığına dair reklam yapıyordu ve bunu ürüne yansıtarak ürünü pahalıya satıyordu biz bu üründen binlerce şikâyet aldık, firmanın bize söylediği şey ise ürünümüz mürekkep lekesi çıkartmıyor ama reklamda mürekkep lekesini bile temizlediği söyleniyordu.’’
TV REKLAMLARINDA GEÇEN ALTYAZIYI KİMSE OKUYAMIYOR
     Devletin reklamları yeterince takip etmediğini söyleyen Başaran, çıkarılan yasaların uygulanmadığını ve çıkarılan yasaların açıkça çiğnendiğini belirtti. Başaran: ‘’ Reklamlardaki altyazılarını kimse okuyamaz çünkü çok hızlı ve düzensiz geçiyor, bunun için yasa çıkarıldı. Yasaya göre büyüklüğü ve geçişi düzenlendi ancak bu yasaya uyan firma ve televizyon bulmak çok zor
REKLAMLAR ÇIKTIKTAN SONRA İŞ İŞTEN GEÇİYOR
    Reklam Özdenetim Kurumu var ama görevini yerine getiremiyor, keşke reklam en baştan denetlense ve sonuçları hesaplansa ancak böyle bir uygulama yok, zaten reklam çıktıktan sonra ve tüketicinin bilinçaltına işlenmiş oluyor. Bu noktada tüketici bilincinin oturması lazım yani insanlar bu reklamın neye ve kime nasıl etki ettiğini bilmeli gerekirse şikâyet etmeli
BİR YANDAN OBEZİTE MÜCADELESİ BİR YANDAN CİPS REKLAMI VAR
   Yasal düzenlemeyi iyi yapmalıyız. RTÜK diye bir kuruluş var ne yaptığı belli değil yani bu çelişki incelmesi gereken RTÜK.  Televizyonlarda sürekli abur cubur reklamı var ama bir yandan da devlet eliyle obezite ve çocuk sağlığı bilinçlendirmesi çabası var, demek ki düzenlemelerde ve koordinasyonda aksaklıklar var bunların giderilmesi gerekir ve tüketicilerin bilinçlendirilmesi şart. Bilinçsiz Reklam konusu ihmal edilmemesi gereken ciddi bir toplum sorunudur. 



Haber: Hasan Karadeniz
İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri