Sağlıklı bir yol tutuşu için de dikkat edilmesi gereken bazı kurallar var:
1- Lastiklerin ömrü ortalama 4-5 yıl olduğu için lastik alırken üretim tarihine dikkat edilmeli.
2- Araç üreticisi tarafından onaylanmış ebattaki lastik kullanılmalı, lastik ve jant ebadının birbirine uygun olmasına dikkat edilmeli.
3- Lastiklerin basıncı iki haftada bir kontrol edilmeli.
4- Lastikler çatlak, kesik, şişkinlikler gibi dış hasarlara karşı düzenli olarak kontrol edilmeli.
5- Üzerinde çatlaklar oluşan lastik kesinlikle kullanılmamalı.
6- Isınan lastiğin hava basıncı yükselebileceğinden lastiklerin hava basıncı lastik soğukken ölçülmeli ve ayarlanmalı.
7- Sıcak havada ve ağır yükle yüksek sürat yapmak, fazla ısınan lastiğin soğumasını zorlaştırır.
8- Araçtaki fazla yük lastiklerin hızlı aşınmasına yol açabilir.
9- Otomobilin dört tekerleğine de aynı ebat, yapı ve desende lastik takılmalı. Farklı yapı ve ebatta lastik kullanımı araç ve lastik performansını olumsuz etkiler.
10- Lastikle ilgili ayarsızlıklar giderilmeli. (balans bozukluğu, rot ayarsızlığı) Mekanik ayarsızlıklar direksiyon hâkimiyetinin azalmasına sebebiyet verirken, lastiklerde düzensiz ve erken aşınmaya neden olur.
11- Bozuk ve taşlı yollarda yüksek hız yapılmamalı, ani ve sert frenden kaçınılmalı.
12- Karlı ve buzlu havalarda hava basıncını yaklaşık 3 PSI artırmak, zemindeki karlı buzlu tabakayı yarmaya yardımcı olup, çekişi artırır.
13- Lastikler her kullanımdan önce gözle kontrol edilmeli. Hasar görmüş veya hava basıncı çok azalmış lastik kullanılmamalı
14- Tüm supaplar kapaklı ve iyi durumda temiz olmalıdır.
15- Bijon somunlarının sıkılığı düzenli olarak kontrol edilmeli. Bijon somunlarının gevşek olması durumunda sürüş emniyeti azalacaktır ve lastikte düzensiz aşınmalar olacaktır.
16- Diş derinliği 1.6 mm’ den az olan lastikler kullanılmamalı.
17- Radyal lastiklerde dönüş yönünü değiştirmeden öndeki lastikler arkaya, arkadakiler de öne takılmalı.
18- Hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğünde kış lastikleri kullanılmalı.
19- Lastiklerin her 10 bin kilometrede bir rotasyonu tamamlanmalı
20- İki haftayı geçen park etmelerde lastik havası 7.5 PSI artırılmalı
21- Lastik şişirme basınçları iki haftada bir kontrol edilmeli, eğer basınç düşmüşse uygun seviyeye getirilmeli.
22- Kaldırımlara park etmekten kaçınılmalı.
23- Lastiğin üzerinde belirtilen hız ve yük limitlerini hiçbir şekilde geçilmemeli. Aksi takdirde lastik arızaları tehlikeli sonuçlar doğurabilir.