BENİM DE OTELİM OLSUN
Sektörün bir çok yatırımcı için çok cazip olduğunu ifade eden İTO Konaklama Meslek Komitesi Başkanı ve Hotel Troya'nın Genel Müdürü olan Ayhan Hüzmeli, zaman zaman bu olgunun olumsuz sonuçlarından da etkilendiklerini belirtti.
Bilinçsiz kişiler tarafından “benim de otelim olsun” mantığıyla açılan on odalı, yirmi odalı tesislerin çoğaldığına dikkat çeken İTO Konaklama Meslek Komitesi Başkanı Ayhan Hüzmeli, bu durumun sektörü olumsuz yönde etkilediğini, yapılan güzel işlerin tesislerin kendi işletmeleriymişçesine keyif verdiğini, onları mutlu ettiğini ve sektöre güç kattığını, ancak sadece bir otel sahibi olmak için kurulan tesislerin de sektörü prestij, imaj ve fiziki olarak zayıflattığını ifade etti.
BUTİK OTELİN KONSEPTİ OLMALI
Butik Otel olarak geçen 10 odalı 20 odalı her tesisinin Butik Otel olamayacağına değinen Ayhan Hüzmeli, Butik Otel kavramının küçüklük olmadığını, oda sayısıyla değil, özel tasarım, özel konsept ve özel hizmet ile yaratılabileceğini yoksa 2 yatak, bir banyo, bir televizyon ve bir komodinle butik otel olunamayacağını söyledi.
MARKANI YARATMALISIN
Otellerin verdikleri hizmet, görsel tasarımları, konseptleri ile yaşayan organizmalar olduğunu söyleyen Hüzmeli, gelen turistlerin sadece konaklama yapan kişiler olmadığını aynı zamanda her birinin birer turizm elçisi olduğunun altını çizip, otellerin bu özgünlüklerinin markalaşma olgusunu beraberinde getireceğini ve ülkelerine memnun şekilde dönen misafirlerin de bu markaları globalleştireceğini söyledi.
MÜŞTERİ DEĞİL, MİSAFİR
Konaklama sektöründe yurt dışından gelen Turistlere müşteri olarak bakılmasının çok büyük yanlış olduğunu ifade eden Hüzmeli, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: Dünyanın neresine giderseniz gidin her otel için siz bir oda numarasından ibaretsinizdir 1101 numaralı oda gibi. Bu algı son derece kişiyi rahatsız eden ve üzen bir durumdur. Bizler İstanbul’da şehir otelciliği yapan işletmeler numaralar ile değil misafirlerimize isimleriyle hitap ederiz. Müşterimiz değil, misafirlerimiz vardır bizim. Şehir otelciliğinin fiziki avantajlarını da kullanarak misafirlerimizden biri gecenin bir saati biftek mi istedi göndermeliyiz ya da yabancı bir gazeteyi okumak mı istedi bulup okutmalıyız. Bizler tesis olarak özel olmalı ve misafirlerimize de özel olduklarını hissettirmeliyiz ancak bu şekilde ülkemizin imajını temsil edebiliriz bu