Tüketiciler Birliği Başkanı Nazım Kaya, haksız kazanç uygulamalarına karşı İDO'yu 3 ay önce Rekabet Kurumu'na (RK) şikayet ettiklerini söyledi.
Kaya, Devlet Denetleme Kurumu'nun devreye girmesi için Cumhurbaşkanlığı'na da başvurduklarını kaydetti. RK'dan 1 ay önce 'ret' kararı geldiğini belirten Kaya, "Kurum, rekabetin ihlal edilmediği yönünde karar verdi. Rekabet yok ki, 'rekabet ihlali yoktur' kararı veriyorlar. Şimdi onlardan gerekçeli kararı bekliyoruz. Tekel konumunda olan bir firmanın yaptıkları zaten rekabete aykırıdır, 'Ben yaptım oldu' diyorlar" şeklinde konuştu.
HAKSIZ KAZANÇ
RK'dan gelecek gerekçeli karara bağlı olarak İDO hakkında dava açacaklarını ifade eden Kaya, şunları söyledi: "İDO gerek fiyat politikasıyla, gerek otobüs içi kafe fiyatları ile haksız kazanç elde ediyor. 1.5 saat bir deniz yolculuğunda tabii ki insanlar su içmek zorunda kalacak. 30 kuruşa aldıkları suyu, 2.5 liraya satarak haksız kazanç sağlıyorlar. Hafta sonları, talebin en yoğun olduğu günlerde de bilet fiyatlarını artırmaları haksız kazanç. Vatandaşın mecburiyeti üzerinden zenginleşmek, haksız ve sebepsiz zenginleşmedir ve bu da hukuka aykırıdır."
AĞIR FATURA
Kaya, İDO'ya dava açıp fiyatları düşürteceklerini belirterek, "Vatandaş yolculuk biletlerini, öncelikli geçiş ücreti makbuzlarını, kafede yaptığı alışverişlerin faturasını, pahalıya aldığı her şeyin fişini atmasın, saklasın. Yargı kararı ile birlikte haksız yere alınan bedellerin geri ödenmesini sağlayacağız" dedi. İDO'ya yüklü fatura kesileceğini dile getiren Kaya, "Bu, tüm firmalara büyük bir ders olarak tarihe geçecektir" diye konuştu.
GERi ADIM ATMAK ZORUNDA
Tüketiciler Birliği Kurucu Genel Başkanı Bülent Deniz, "Aklın yolu bir" diyerek, İDO'nun olumsuz tüm uygulamalarından vazgeçmek zorunda olduğunu söyledi. İDO'nun kamu yararını gözetmesinin şart olduğunu, tüketici mecburiyetini kötüye kullanmaması gerektiğini kaydeden Deniz, "İDO tekel durumunda. Tekel olarak kamu hizmeti sunulduğu durumlarda, 'Ben istediğim kadar zam yaparım' denilemez" şeklinde konuştu. Deniz, İDO hakkında açılacak dava sonrası, mahkemenin kamu yararına karar vermesi ile İDO'nun da geri adım atmak zorunda kalacağını ifade etti.
İDO ÇALIŞANI ŞİKAYETÇİ
Uygulamaları ile vatandaşın tepkisini çeken İDO, kendi personelinin de sabrını taşırdı. İDO çalışanları, 'Biz de sıkıntı yaşıyoruz' dedi.
İstanbul Deniz Otobüsleri'nin (İDO) uygulamaları sadece İDO müşterilerini değil, kendi bünyesinde çalışan personelini de çileden çıkartıyor. Gazetemizin yanı sıra sosyal paylaşım sitelerine İDO ile ilgili gelen şikayetlerin sayısı her geçen gün artıyor. Tüketiciler, fiyatlardan çağrı merkezlerine, hizmet ücretlerinden kafelerin aşırı pahalılığına kadar birçok konuda sıkıntılarını dile getiriyor. Son olarak İDO'nun kendi personelinin bile firmasının uygulamalarından şikayetçi olduğu ortaya çıktı. Sürekli değişen fiyatları müşterilere nasıl açıklayacaklarını şaşırdıklarını söyleyen İDO personeli, içini şöyle döküyor:
"Aynı anda gişeden bilet almak için bekleyen 3 kişinin de bilet ücretleri farklı olabiliyor. Birine 6 TL'den, birine 10 TL'den, birine de 30 TL'den bilet veriyoruz. Vatandaş isyan etmekte haklı. Ama biz de emir kuluyuz. Üstelik tepkili vatandaşa karşı kendimizi ve firmamızı koruyacak bir gerekçe gösteremiyoruz. Zor durumda kalıyoruz. Çünkü müşteri ile karşı karşıya olan bizleriz. Bir an önce eski sisteme geri dönülmesini, şikayetlerin son bulmasını istiyoruz."