Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu’nun, 4733 sayılı kanun uyarınca yaptığı düzenlemede tütün ve alkol satılan yerlerde, müşteriye bir alternatif sunulmamasının, sunulmasının reklam kapsamında değerlendirilmesinin gereğince tütünlerin ve alkollerin ambalajlarının, müşterilerin göremeyeceği bir biçimde veya yerde olması emrediliyor.
Kullanımını ve satışını özendirici veya teşvik edici kampanya, promosyon, reklam ve tanıtım yapılmasını önlemek amacıyla Kurum tarafından 4733 sayılı Kanun uyarınca yapılan düzenlemelere aykırı hareket edenlere (2011 yılı için) 36.983 TL idarî para cezası verilmesi kararı alınmıştı.
Kullanımını ve satışını özendirici veya teşvik edici kampanya, promosyon, reklam ve tanıtım yapılmasını önlemek amacıyla Kurum tarafından 4733 sayılı Kanun uyarınca yapılan düzenlemelere aykırı hareket edenlere (2011 yılı için) 36.983 TL idarî para cezası verilmesi kararı alınmıştı.
Uygulamanın İstanbul'da başlamasıyla birlikte, bu durumdan şikayetçi olan esnaflar, “Bu ürünler en çok sattığımız ürünler. Biz bu ürünleri saklarsak dışarıdan gelen müşteri bu ürünün bizde olup olmadığını nereden bilecek. Bilen müşterimiz zaten biliyor fakat bu da işimizi etkileyecek bir kanun. Zaten alacak olan istediği markanın ürününü alıyor. Alacağı ürünün alternatifini görmesi, reklamdan sayılmamalı” diyerek düşüncelerini dile getirdiler.
Kanunu uygulamaya başlayan ilk esnaflardan biri olan Taksimus Büfe, sigara paketlerinin üstüne beyaz kağıtlar yapıştırdı, içki şişelerinin önüne perde astı.