Dünya kentlerinin en büyük sorunu trafik. Katıldığım uluslararası toplantılarda devlet adamları ve şehir yöneticileriyle bu konuyu masaya yatırıyoruz. Bu sorun İstanbul’a has bir sorun değil. İstanbul ve diğer büyük kentler en büyük gücünü ulaşım için ayırmaktalar. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Olarak Bizim yatırımlarımızın yüzde 55’i ulaşımla ilgili. Bizle geç kaldığımız ihmal ettiğimiz metro yatırımlarını hızla sürdürmekteyiz.
Bugüne kadar bizim metrolara yaptığımız yatırımlar toplamı 7 milyar dolar. Ve dünyada metro yatırımlarını belediyeler yapmaz. Ama biz işler daha çabuk ilerlesin diye metro yatırımlarını kendi bütçemizden karşılıyoruz. Ve bunun geri dönüşü de çok kolay değil. Aldığımız taşıma ücretleriyle bunun karşılanması da mümkün değil. Metroların kilometre maliyeti 100 milyonun üzerinde. Şuanda 52 km. inşaatımız devam etmekte. 74 km. bitirmişiz. Şuanda 1 milyon 400 bin kişi raylı ulaşımı kullanıyor. Bu rakam 2016 yılında 7 milyon insan kullanabilir hale gelecek
Bunun yanında kısa vadeli çözümlerde bulduk. Bunlardan bir tanesi metrobüs. Deniz ulaşımını destekledik. Lastikli ulaşımı rahabilite ettik. Daha güvenli daha konforlu hale getirdik. Halk otobüslerine yenilenmeleri için şartlar koyduk. Otobüs A.Ş diye bir şirket kurduk. İETT’de yenilenmeye gittik. Dünyada bu kadar ekonomik kriz olmasına rağmen 3 bin otobüsü şehrine sokacak başka bir belediye yok. Otobüslerimizi yerli sanayimizden karşılayarak kendilerine önemli bir destek verdik. Sistemleri birbirine entegre ettik. Sarı taksiler ve dolmuşlar içinde yeni düzenlemelere gittik. Çünkü onların sağladığı ulaşımı biz belediye olarak sağlayamayız. Şimdi bir yönetim merkezi kuruyoruz. Tek bir yönetim merkezinden İstanbul’un tüm ulaşımını yöneteceğiz.