12 YIL ZORUNLU EĞİTİM
12 Yıl Zorunlu Eğitim kapsamında yapılan değişikliklerin değişen dünyaya uyum sağlama amacı taşıdığını belirten Yıldız, “Medeniyet değerlerimizi eksen alan, yerel ve evrensel değerlere kucak açan yeni bir sistemi hayata geçirdik. Görev aldığım dönemlerde Talim ve Terbiye Kurulu’nun yaptığı müfredat değişiklikleri Türkiye’deki zihniyet değişiminin ipuçlarını veriyordu. Birey odaklı, öğrenciyi merkeze alan ve öğrencinin yapıp ettiklerini ön plana çıkaran paradigma değişimi orada başlamıştı. 652 sayılı Kanun Hükmündeki Kararname ile yapılan değişiklikte Milli Eğitim Bakanlığı’nın teşkilat yapısı daha aktif, daha dinamik, daha etkili, daha etkin bir yapıya büründü. Bu değişimlere ilaveten, FATİH Projesi ile birlikte eğitimde fırsat eşitliği oluşturuldu. FATİH Projesi tamamlandığında ülkenin her köşesindeki öğrenciler aynı ders ortamını paylaşarak, aynı bilgi teknolojilerini kullanabilecekler. Dolayısıyla bu durum fırsat eşitliği oluşturulmasına yardımcı olacak. Bizlere düşen görev bu projeyi en iyi şekilde uygulamaktır.” dedi.
"OKULLAR MİLLETİN MALIDIR"
‘Okullar Hayat Olsun’ projesinin son dönemde yaşanan zihniyet değişiminin en açık göstergesi olduğunu vurgulayan Yıldız şöyle devam etti: “‘Okullar Hayat Olsun’ projesindeki temel zihniyet değişikliği de okullarımızı ortak bir yaşam alanı haline getirmektedir. Okullarımız da mahallelerin merkezinde olmalı ve okulun bütün imkânları halkın kullanımına açık olmalıdır. Okullar milletin malıdır ve halkımız artık okulları her türlü sosyal donatıları ile kullanabilecekler.”
"TÜRKİYE OECD ÜLKELERİNDEKİ EĞİTİM SEVİYELERİNİ YAKALADI"
İstanbul’un 2.5 milyon öğrenci ve 100 bini aşkın öğrencisi ile büyük bir eğitim ordusuna sahip olduğunu kaydeden Yıldız, “Zamanın ruhuna uygun adımlar atmamız gerekir. Bu nedenle 1200 kişinin katıldığı 18. Milli Eğitim Şurası’nda 4+4+4’ün temelleri atıldı. Zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmasında özellikle şu üç hususa değinmek istiyorum. Birincisi, zorunlu eğitimin 8 yıldan 12 yıla çıkarılması ile Türkiye Avrupa Birliği ve OECD ülkelerinde 12 yıl olan zorunlu eğitim seviyesini yakaladı. 8 yıllık zorunlu eğitim sisteminde tatiller hariç öğrencilerimiz ortalama 6.1 yıl eğitim alıyordu. Rekabetçi bir ortamda, girişimin temel beceri olduğu, bilgi teknolojilerinin yoğun olarak kullanıldığı ve evrensel değerlerin hâkim olduğu bir dünyada bu değişiklik zorunluydu”. dedi. İkinci husus olarak 12 yıllık zorunlu eğitime geçilmesi ile birlikte okul yaşının daha öne çekildiğini ifade eden Yıldız, [66 aylık] öğrencilerin okula beklenenden çok daha çabuk uyum sağladığını belirtti. Sistemin getirdiği üçüncü değişiklik olarak daha esnek ve demokratik bir modelin hayata geçirildiğini ifade eden Yıldız, böylece öğrencilere istedikleri dersleri seçme hakkı sunduklarını sözlerine ekledi.