Yaşayan Efsane Bugatti Veyron

Bugatti firmasının, Bugatti Veyron olarak bilinen Veyron 16.4 modeli; dünyanın en yüksek üçüncü hızına sahip seri üretim halindeki otomobili.

Adını Pierre Veyron'dan Alıyor
Bugatti firmasının, Bugatti Veyron olarak bilinen Veyron 16.4 modeli; dünyanın en yüksek üçüncü hızına 9ff 409 Km -SSC Aeron-412 Km ulaşabilen (421 km/sa.), en fazla ikinci motor gücüne sahip (1001 bg) ve en pahalı (1.5 milyon Avro) seri üretim halindeki otomobili. Veyron, ismini, Bugatti yarış pilotu ve 24 saatlik Le Mans Yarışı'nı 1939'da kazanan Pierre Veyron'dan aldı. 
Ferdinand Porsche'nin torunu dönemin Volkswagen Genel Müdürü Ferdinand Piech'in 2001 Cenevre Otomobil Fuarı'nda dünyanın en hızlı, en güçlü ve en pahalı arabasını üretmek üzere söz vermesiyle başlayan Bugatti Veyron projesi, 2003 yılında üretime hazır hale geldi.
Aynı yıl, dünyanın en zor pistlerinden biri Laguna Seca'da yapılan test sürüşleri sırasında aracın pistten çıkması nedeniyle üretimin durdurulmasına karar verildi.

0'dan 100'e 2,5 Saniye
Ferdinand Piech'in 2003 yılında emekli olmasının ardından, yeni Genel Müdür Bernd Pischetsrieder projenin başına Thomas Bscher'i getirdi. Bscher, yaklaşık bir yıl içinde performansı biraz daha düşük ama testlerde devrilmeyen bir Bugatti Veyron geliştirdi.  2003 ve 2005 model Bugatti Veyronlar 0'dan 100 kilometreye 2,5 saniyede çıkabilmekte.

Fiyatı 1,5 Milyon Euro, Maliyeti 2-3 Milyon Euro!
Bugatti Veyron ekonomik olarak Volkswagen'e büyük zarar teşkil etmektedir. Veyron'un fiyatı 1.5 milyon Avro gibi yüksek bir tutar olsa da, toplam üretim masrafı yaklaşık 2-3 milyon Avrodur.

Üretim halindeki Bugatti Veyron ilk olarak 19 Ekim, 2005 tarihinde Tokyo Araba Fuarı'nda gösterildi.
2005 yılındaki Dubai Araba Fuarı'nda, teşhir edilen Veyron dahil 6 adet satılması ve 45 adet Veyron'un da Şubat ayına sipariş edilmesiyle Bugatti Veyron projesinin akışı tamamen değişti. 5 yılda 300 adet üretilmesi öngörülen Bugatti Veyron'un üretim süresi 8 yıla yükseltilmiştir, bu süre içinde üretilecek Bugatti Veyron sayısının bine yakın olması beklenmektedir. Amerika'da ilk kez 2006 yılındaki Los Angeles Uluslararası Otomobil Fuarı'nda sergilendi.

En Yüksek Hızı 421 KM/SA.
Bugatti Veyron ile yapılan en yüksek hızı (421 km/sa.) 7 vitesi olan Bugatti Veyron'un 0'dan 321,9 km/sa. hıza çıkışı; McLaren F1'in 193,1 km/sa.'ten 321,9 km/sa. hıza çıkışından daha hızlıdır. Aracın Benzin deposu 100 Litreliktir. Normal kullanımda 100 Km`de yakit tüketimi 20 Litredir. Ancak araba tam güç ile sürüldügünde 100 Km`de 100 Litre Benzin tüketmektedir, buda 12 dakikada deponun boşalacağı anlamına gelmektedir.
Bugatti Veyron, fabrika dışında dünyada 20 Bentley bayiinde satılıyor. Bakım ve tamiri de bu bayilerde yaptırılabilir.

EFSANENİN KİMLİK KARTI
Model Adı: Veyron 16/4 
Üretim yılı: 2003 
Motor tipi: 7998 cc ,16 silindir, W tipi motor , Çap x Strok 84,0 mm x 90,3 mm ,Fren efektif basıncı: 11,90 bar Ortalama piston hızı: 18,1 m/sn. 
Motor gücü: 1001 bg / 6500 rpm 
Tork: 1250 Nm 
Max. Hız: 421 km/sa. 
0-100 km/s: 2,4 sn. 
Sıkıştırma oranı: 11,75 : 1 
Şanzıman: 7 gtronic ve 4 matic 
Uzunluk: 4466mm 
Genişlik: 1998mm 
Yükseklik: 1206mm 


Haber: Gürkan Kartal
Otomotiv ve Turizm Bölüm Sorumlusu
İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Otomotiv Haberleri

Mustafa Silahyürekli taksiciye umut oldu
Taksicilerin sorunları tartışıldı
Işıklar sanayicilerle otogalericiler için görüştü
'Babayiğit' otomotivci aranıyor
İkinci el satarken dikkat!