Volkwagen'e yatırım çağrısı
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, Volkswagen Grubu'nun Türkiye'de en çok satış yapan markalardan biri olmasına rağmen, herhangi bir üretim yatırımı olmadığını belirterek, "Volkswagen ve Skoda grubunun Türkiye'de üretime dayalı bir yatırım ger
Bakan Ergün, İstanbul Autoshow için Türkiye'de bulunan Skoda Yönetim Kurulu Başkanı Winfried Vahland ile görüştü, Vahland ile Skoda'nın Türkiye otomotiv pazar hedefleri konusunda kısa bir toplantı gerçekleştirdi.
Bakan Ergün, Volkswagen Grubunun Türkiye'de en çok satış yapan gruplardan biri olmasına rağmen, Türkiye'de herhangi bir üretim yatırımının olmadığını hatırlattı.
Ergün, Volkswagen ve Skoda grubunun Türkiye'de üretime dayalı bir yatırım gerçekleştirmeleri konusunda daha hızlı adımlar atması yönünde beklentilerini dile getirerek, Skoda grubunun bu konudaki çalışmaları hakkında bilgi aldı.
Türkiye'nin şu an 1,5 milyon adet araç üretim kapasitesinin olduğunu ve yıllık 1,2 milyon adet araç üretimi ile yoluna devam ettiğini anımsatan Ergün, yakın plandaki hedeflerin 4 milyon adet üretim gerçekleştirebilecek bir yapı olduğunu kaydetti.
"TÜRKİYE DÜNYAYA AÇILAN KAPI"
Ergün, Türkiye'de otomotiv iç pazarının hızla büyüdüğüne işaret ederek, Türkiyede otomobil sahipliğinin dünya ortalamalarının altında seyrettiğini, 10 yıl içerisinde yıllık 2 milyon adet iç satış hedeflendiğini, bu hedefe ulaşabilmek için de, yeni yatırım ve yeni modellere ihtiyaç duyulduğunu kaydetti.
Avrupa'da Gümrük Birliği Anlaşması'nın imzalanmasına rağmen, bazı ülkelerin ancak 10 bin kamyon mal geçirmeye izin verdiğine, dahası işadamlarının vize konusunda sıkıntılar yaşadığına işaret eden Ergün, "Türkiye'de üretilen araçlar sadece iç pazarda satılmıyor. Yüzde 75'i ihraç ediliyor. Konumu itibari ile ülkemiz dış piyasalara açılma konusunda büyük avantajlara sahip. İç piyasada satılan araçların da tamamı Türkiye'de üretilmiyor. Bu araçların yüzde 75'i ithal ediliyor" dedi.
Ergün, tüketicinin kalitesiz, ucuz araçlar peşinde olmadığını, kaliteli araçlar arzuladığını ve Türkiye'deki otomobil satınalma arzusunun her gün arttığını kaydedetti.
Türkiye'de gerçekleştirilecek yatırımın, sadece iç piyasada satılmayacağını vurgulayan Ergün, otomotiv firmaları için Türkiye'nin tüm dünyaya açılan kapı niteliğinde olacağını dile getirdi.
"TÜRKİYE HEYECAN VERİCİ"
Skoda Yönetim Kurulu Başkanı Winfried Vahland ise Türkiye'nin, sahip olduğu potansiyel sayesinde dünyanın en önemli pazarlarından birisi olduğunu, hiçbir otomobil üreticisinin Türkiye'yi görmemezlik edemeyeceğini belirtti.
Vahland, Volkswagen grubunun dünyanın en büyük otomotiv gruplarından biri olduğunu ifade ederek, dünya çapında toplam 550 bin personel istihdamının sağlandığını kaydetti.
Skoda markası olarak, 2012 yılında Türkiye pazarında 10 bin adetten fazla satış gerçekleştirdiklerine işaret eden Vahland, öncelikli hedeflerinin bu rakamı 5 yıl içinde 20 bin adet seviyelerine çıkarmak ve istihdamı da aynı şekilde artırmak olduğunu anlattı.
"DESTEĞE HAZIRIZ "
Vahland, Türkiye'de gerçek bir yatırım için istekli olduklarını dile getirerek, yatırım yapmak için yeterli altyapının olması, belirli bir piyasa hacminin oluşmasının gerekliliğini vurguladı.
Türkiye'nin 2 milyon adetlik iç pazar satış hedefinin kendilerini heyecanlandırdığını anlatan Vahland, piyasanın hassas bir şekilde yönlendirilmesi gerektiğini aktardı.
Vahland, Avrupa'dan Asya ve Arap ülkelerine, Türkiye üzerinden açılmak istediklerini belirterek, Türkiye'yi Avrupa ve Asya arasında bir köprü olarak gördüklerini kaydetti.
Türkiye'nin özellikle komşu ülkelerle ilişkilerindeki başarısının, dış pazarlara açılmada çok önemli bir rol oynadığını söyleyen Vahland, Otomotiv parça üretimi için her türlü desteğe ve işbirliğine açık olduklarını da sözlerine ekledi.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.